Többször is volt felvétel az iskolai bántalmazásról, sajnos lehetetlen fékezni azokat, akik a diákok nem akarnak megérteni a pedagógusokra, illetve a tanárok támadnak rá a gyerekek ellen. Sajnos hiába a tanár jelenléte, az ő figyelme megoszlik, ráadásul a bántalmazó gyerekek sajnos meg is találják az alkalmas pillanatot, mikor épp megkörnyékezhetik az áldozatukat. Múltkor Nagykátán egy kamasz szidta és fenyegette tanárát, többször felé ütve, rúgva. Néhány hét után meg Mezőtúron történt a legsúlyosabb. Egy tanárnőt ütöttek meg és a ruháját húzták a diákok.
Az egyik diák papírral a tanár fejét, egy másik tanuló pedig többször az arca felé ütött, a többiek pedig hangosan nevettek.
De nem ez az első ilyen eset az utóbbi időben, tavaly ősszel bejárta a közösségi médiát az a videó is, amelyen az látszik, ahogy egy budapesti iskolában támadnak a diákok tanárukra.
A fiatalok először csak sértegették az oktatót, majd egyikük meg is lökte.
Az első iskolai terrort 2007 tavaszán történt a Tüskevár iskolában, miután Bence és Gyula bá megölték egymást. Részletezni nem árulom, annyit igen, hogy akik ott voltak az iskola teremben hangosan nevették őt. Ezért a volt barátom felháborodtan távozott az iskolából.
Lehet, hogy félnek, hogy kiderül ez a felszíntörés, vagy az is elképzelhető, hogy szégyellik a dolgot, vagy tartanak attól, hogy a másik diák vagy a tanár mit gondol majd róluk. Ha pedig észleljük, de mi nem fordítunk rá kellő figyelmet, az érzést, hogy nem számíthat senkire. Ahogy egy vulkánt sem lehet megakadályozni abban, hogy kitörjön! Előbb vagy utóbb a lufi durranni fog. Akár lelki, akár fizikai ez a bántalmazás, a gyereklélekben komoly nyomot hagyhat, és a tettlegességnek akár maradandó nyomai is lehetnek. Ennek olykor a nem jól kialakított szülő-gyerek kommunikáció az oka, olykor az, hogy a gyerek fél a következményektől.
Bármiért is hallgat, a szülő, ha szemfüles, és jól értelmezi a gyerek néma jeleit, rájöhet, hogy valami nincs rendben.
Mit csinál egy agresszív diák, ha egy valódi problémával kerül szembe?
-Hajlamos szavakkal bántani, akár káromkodik.
-Dühöng, morog, amire nem az csinál azt, amit a szülő mond.
-Dühkitöréskor nem gondolkodik tisztán, így hajlamos össze-vissza beszélni.
-Ritka esetbe verekszik a családtagjaival vagy osztálytársaival.
Megoldás: A Fidesz és a KDNP frakciószövetsége támogatja, hogy a kormány lépéseket tegyen a pedagógusok védelméért. Azokban a tanintézményekben, ahol ezt kérik, iskolarendészetet állítanak fel és biztonsági kamerarendszert építenek ki. Az elsődleges céljuk nem az elkövetők büntetése, hanem a megelőzés. A tantermekbe szerelt kamerák segítségével a rendész figyeli a tanárok biztonságérzetét. . Hiszen, ahogy az internetre felkerült példák is mutatják, nem zavarja az elkövetőket a kamera, ezek az esetek kifejezetten kamera előtt történtek!
A diákok körében nagyon sok a nagyképű, anyagias egyén. Ugyan az iskolán belül is a támadottak között vannak önfejűek, s akadnak olyanok, akik sajnos önelégültek. Szerencsére én nem ilyen vagyok, bár néha nekem is vannak megjegyzéseim. Kár azonban hogy a mai világban alig lehet normális barátot találni, ami szerintem természetes kell, hogy legyen. Nekem főleg azért nem sikerült, mert különleges vagyok és eltérek az átlagtól. Sajnos ebben a világban is megvan a maga iskolai oldala. Mindegy hogy auti/epis vagy nem. Az átlagos iskolák közül is akadnak problémásabb egyedek, kik a saját állapotuknak megfelelő gondokkal küzdenek. Ismertem különböző gyerekeket, de mind kilógtam közülük.
Szörnyű! Szánalmasnak tartom azokat, akik az osztály és iskolatársaik életét is megkeserítik, csicskáztatják őket, lehetetlenné teszik az iskola működésének lényegét: az oktatást, nevelést. Ennek a lehetetlen helyzetnek a felszámolása szép szóval nem megy, az tisztán látszik és ugyanezt kell tenni azokkal a "szülőkkel" is, aki nem hogy visszafognák a gyerekeiket, még maguk is rátesznek egy lapáttal, be mennek az iskolába törvényt ülni ha a vandál gyermeküket valamelyek tanár próbálja rendreutasítani. Ha a szülői fegyelmezés lehetőségét kiveszik a szülők kezéből, annyi! Az a réteg ahonnan kb 98%-ban jön a problémás gyerek az a elszakadt szegény réteg. Miért mondom ezeket? Rendet kell teremteni! Ez az eredménye a liberális nevelésnek! A gyereknek nincsenek határok szabva! Ideje lenne visszatérni a régi tanítási módhoz!