Cicus blogja

Sláger FM Élménybuszozás

2024. szeptember 29. - Anita cicus

img_20240928_100019_039.jpg 
Egy szombati esős napon indultam el a kőbányai trolibusz garázsba, hogy egy felejthetetlen IKARUS 556-os busszal utazzam szerte fél Budapestet. Szerettem volna meglepni a kollégámat, így hát egyedül mentem. Az utazást a Sláger Fm bonyolította. Somogyi Zoltán már a Sláger FM Ikarus dekorációján ügyeskedett, mindeközben Pordán Petra egy igazi Sláger élménnyel várta engem és a többi utasokat.

img_20240928_103625_933.jpg

Volt egy édesanya, aki a kisfiával volt ott, hiszen ők is élvezték az utazást. Szükségem volt egy olyan napra, amikor elmegyek, kiszellőztetem a fejem és át tudok gondolni sok mindent. Olyan jó volt felülni rá!  Ez nem csupán egy szokványos buszos kirándulás – igazi időutazás várt, de tele jó hangulattal csupa kacagásokkal! 

461445598_939932958176851_5020497720017654359_n.jpg

Az Élménybusz menetrendje és megállói:

terkep-web_jpg_1600x800_q85_box-0_0_1000_500_crop_detail.jpg

10:00 órakor indult a kőbányai Trolibusz garázsból a Városliget - Andrássy út - Budai vár útvonalon. Az első túra végállomása a Moszkva tér.

img_20240928_122906_281.jpg

img_20240928_112529_895.jpg

15 perces pihenő után 12:00 órakor indult tovább a Moszkva térről a budai hegyekbe. A második túra végállomása a Keleti pályaudvar. Tehát ez volt nekem a végállomás!

img_20240928_131822_752.jpg

Az Ikarus 556 az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár első önhordó karosszériájú, 1965 és 1973 között gyártott városi busza. Távolsági változata az Ikarus 557-es, a csuklós változata a 180-as. Ennél a három típusnál hangsúlyt helyeztek az egységes arculatra, mely a későbbiekben a 200-as család egyik alapelve lett.

Az 5 darabos, Csepel motorral rendelkező nullszéria (GA-81-01 – GA-81-05) 1963-ban készült el, majd 1964-ben forgalomba is állt a 4-es busz vonalán. A jelentkező problémák miatt (kipukkant légrugó, kiszakadt vagy lógó hátsó ajtó) ezt követően kisebb darabszámban szerezték be őket. Nagyobb változást a RÁBA-MAN D2156 motor jelentette, mivel csendesebb és erősebb volt a korábbi Csepelhez képest. 1964 és 1972 között 275 autóbusz állt forgalomba Budapesten a FAÜ, majd a BKV égisze alatt.

Az Ikarus 556-os érdekes altípusa volt az 556.70, mely JÁFI P1-619.00 típusú közvetlen befecskendezéses dízelmotorral rendelkezett.

Jellemzői:

Az 556-os újdonsága volt a két tengely közötti, padló alatt elhelyezett motor, mely jelentősen csökkentette az utastér zajszintjét. A korábbi típusokhoz viszonyítva tágabb utastérrel rendelkezett, viszont ezzel együtt csökkent a vezetőfülke mérete, mely az utastérből nyílt. A busznál középső ajtót is alkalmaztak, így az ajtóelrendezés (1-2-2) lett, viszont az ajtóméretek nem feleltek meg: az első ajtó 800 mm, a középső 1100 mm, míg a hátsó 1600 mm széles volt. Az első ajtó egy utas számára széles, a középső kettőnek szűk, míg a hátsó ajtó két utasnak széles, de háromnak keskeny volt.

A busz nagyméretű ablakokkal rendelkezett, melyek jó bevilágítást és komfortosabb utazást biztosítottak. Három fajta ablaktípust terveztek, attól függően, hogy az autóbusz milyen éghajlatú országban fog közlekedni:

Eltolható oldalablak a trópusi éghajlatú városoknak
Vízszintesen osztott, alsó kétharmadban eltolható, felül egyharmadban fix üveg a mérsékelt éghajlatú városoknak
Vízszintesen osztott, alsó kétharmadban fix, felül egyharmadban befelé billenő ablak a hidegebb éghajlatú városoknak

img_20240928_100043_776.jpg

Az utazás alatt megismertem egy idős asszonnyal, aki gyorsan rávágta engem, hogyan éltem át régen a Sláger reggelen. Ugyan kaptam hideget-meleget Abaházi Csabától, de megtanultam mivel érdemes odafigyelnem ezekre az adott trash műsorokra. Mivel gyorsan terjed az informatika, csak is facebookon játszom. Az Ikarus 556 utazás nagy élményt adott nekem. Arra lennék nagyon kíváncsi, hogy mi várható legközelebb egy újabb nosztalgia utazásra, mert ott aztán nem lehet lemaradni.

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6418598058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása