Cicus blogja

Én és a rajzfilm

2017. augusztus 01. - Anita cicus

Már gyerekkorom óta szerettem a rajzfilmeket! Életem első rajzfilmje a Tom és Jerry volt! Majd jött sorba miket nézegettem a TV-ben: Denver dinó, Kacsamesék, Csipet csapat, Praclifalva lakói... stb.
Olyan rajzfilmek is akadtak, amelyek nem tartoznak a kiemelt kedvencek közé, de szerettem őket!
Anyám nagyon tétovázott, miért néztem több órán keresztül a TV-t, de a vicc az volt, hogy mindig óvakodott a TV-től, hogy azonnal feküdjek le aludni! Az első rajzfilmcsatorna a Cartoon network kezdődött, ami angol nyelven sugárzott, egészen reggel 6-tól este 10-ig. Majd jött sorba a Nickelodeon, a Minimax, és a Fox kids (később a Jetix volt, de most a Disney channel) Komoly TV nézési időszakom 1993-tól indult, de nem tudom pontosan miért, de valami okból pár rajzfilm műfajba mélyedtem bele annyira. Pl: sitcom, scifi, kaland, akció, sport, természetvédelem...stb. Hálás voltam, amiért egész nap nézhettem.

A mai napig nosztalgiázásra szántam a filmeket, hiszen egyes rajzfilmeket nem adják őket. Volt olyan animációs csatorna, hogy elővettek klasszikus kedvenceket és melléjük újdonságokat is vettek. Most jelenleg egyre több premier sorozatot láthat a magyar néző, bár nem tudom melyik jelenleg futó rajzfilm mennyire nézett. A lényeg, hogy van miből válogatni. Azok az emberek akik nem nézik, és magyarán szólva lenézi ezeket a sorozatokat, mind nyálasnak és cenzúrázottnak nevezi. A rajzfilmek igenis szórakoztatóak, mint egy szánalmas romantikus vagy sitcomsorozat! Engem gyerekkoromban könnyedén le tudott ültetni egy-egy izgalmas alkotás, és már akkor nem volt mindegy, hogy melyiket is kövessem elejétől a végéig. Rengeteg rajzfilmeket láttam már életemben (Disney, anime, Warner Bros), és meg kell mondanom akadtak olyanok, amelyeket a nagy kedvenceim közé sorolhatok: Én vagyok Menyus, Sailor moon, SpongyaBob, Family guy, Szamuráj Jack, stb. Sorolhatnám, de elég hosszú lenne a listám. Még a nagy kedvenceimben is vannak hibák, mint minden más animációs filmben, de ez elfogadható. A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején igazán minőségi rajzfilmeket készítettek. Charlie Adler, a kedvenc színészem ott kezdte pályafutását a Fecsegő tipegőkben, sok szereplőket szinkronizált, köztünk Bocit, Pipit és Paprikát. Valamint Seth MacFarlane a Family Guy szülőatya! A Cartoon Network csinált néhány minőségi rajzfilmeket, de aztán újabbnál új rajzfilmeket készítenek. Nekem a régebbi sorozatok hiányoznak. Úgy gondolom, sokkal több értelme van azoknak, mint a modernebb rajzfilmek. Ha egy néző a korábbi években megszokott egy ilyen animációhoz, akkor minek újat készíteni? Miért nem lehetne rajzolt animációkat kreálni? A magyar kereskedelmi TV-k is csak a legfrissebbet vásárolja meg, esélyt sem adnak a klasszikusokra. A 2015-ös Medvetesók (We Bare Bears) ugyan 2 éves, de le tudott kötni. Én a TV-ben szívesebben néznék esetleg 20 éves rajzfilmeket és nem a mostanában készült animációkat. És persze nemcsak amerikai, de angol, francia és japán animációkat is hogy legyen változatosabb a kínálat. A klasszikus Hanna-Barbera rajzfilmek eléggé sokoldalúak, színesek és jók a háttérzenéi is, ill. a főcímdalok is kiválóak. Ugyanígy gondolkozok a rajzfilmekkel kapcsolatban. Ma már nem csinálnának olyat amilyen az Alvin és a Mókusok,a Hupikék törpikék, vagy a Garfield. Ezek a sorozatok olyanok voltak hogy a néző megszereti a karaktert és végül is emiatt nézi újra és újra, meg persze a jó történetek miatt. Minél modernebb egy sorozat, lehet anime vagy más egyre inkább belepakolják a túlzott brutalitást. Ugyan az új animációk zöme megszerethető, valahogy nem úgy alkotják a karaktereket, mint régen. Mert valljuk be, a karakter mozdulata is fontos szempont. Ezek után kérdem én: Milyen lesz a jövő rajzfilmje? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6512708982
süti beállítások módosítása