Cicus blogja

Adventi koszorú készítése

2023. december 06. - Anita cicus

00-23.jpg
A NGU gospel kórus fellépésem előtt kedvem támadt elmenem a József Attila színházban kézműveskedni, mely napokban regisztráltam e-mailben. Délelőtt fél 11-kor nyitották meg az aulában. Gipsz formás figurákat válogattam, amely színes glitteres festékekkel színeztem a díszeket. Nem olyan könnyű dolog, de szerencsére papírban könnyen csomagoltam össze. 

img_20231203_103437_983.jpg
img_20231203_105035_271_2.jpg

img_20231203_104609_892_2.jpg

 

 

 

 

 

 


Sztankay-Bedők Beáta,Sztankay István özvegye segítette ugyanis a gyerekeknek és a szüleinek is hogyan kell festeni a karácsonyfadíszt. Nagyon aranyos hölgy, hiszen 30 éve él és dolgozik keramikus művészként a budai várnegyedben. 15 éve foglalkozik egészséges, valamint kommunikációjában akadályozott és autista gyermekek komplex fejlesztésével. 

img_20231203_111525_851_2.jpg

Mielőtt elindultam, láttam a Szomszédok címűt magyar telenovella egyik szereplőjét Nemcsák Károlyt, amelyben Vágási Ferit alakította. 
1957. április 25. –én született Mocsolyástelepen, Jászai Mari-díjas magyar színész, érdemes és kiváló művész, a József Attila Színház igazgatója.1975–76-ban raktárosként dolgozott a mocsolyástelepi erdőgazdaságnál, majd egy esztendeig (1976–1977) a Miskolci Nemzeti Színház díszletező munkása volt. 1981-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. 1981–82-ben a Szegedi Nemzeti Színház tagja volt, majd 1982–1986 között a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban játszott.301587595_6035344239832055_6941838523034563769_n.jpg

Fotó a TE!rézvárosi FESZTiválon készült 2022 nyarán.

 

Ezután három évet töltött a Radnóti Színpadnál,1989–1991 között pedig a Nemzeti Színház művésze volt. 1991–1996 között szerepelt a Budapesti Kamaraszínházban. 1999–2002 között a Soproni Petőfi Színház tagja volt. 2001 óta a Turay Ida Színház tagja, 2011 óta pedig a József Attila Színház igazgatója. 2021-ben újabb ötéves megbízatást kapott az intézmény irányítására.

img_20231203_115220_868.jpg

Nos el is mentem az eseményre. A dajdajozásra, ahol a Klauzál téri piacon vár a Nem Adom Fel alapítvány csapata. Sajnos még korán volt a fellépésünk, így arra gondoltam körülnézek a vásáron. Teljesen más ennek a vásárnak hangulata, mint az Erzsébet térinek.  

Láttam egy olyan különleges kézműves foglalkozást, mely dekorálni lehetett adventi koszorút. Belekezdtem a dekorációnak. 

img_20231203_131051_618_1.jpg

Elég sokat bajlódtam az ajándék elkészítésével, ugyanis életemben először használtam ragasztópisztolyt. Az olyan szerkezet amelybe ragasztórudat kell belerakni és a pisztoly csövén forró, olvadt ragasztó jön ki. Gyorsan kell használni, mert hamar megszárad. Néha megégettem az ujjam, de nem volt vészes. A lényeg az elkészült műveim voltak. Nagyon élveztem az alkotást, de persze rám jött a szokásos idegeskedés, mert folyton, amikor valami kézműves dolgot csinálok, félek, hogy elrontom, és a javítások általában nehezek. Fahéjat, gyöngyöket és megannyi dísztárgyat használtam. Nagyon élveztem az alkotást, de persze rám jött a szokásos idegeskedés, mert folyton, amikor valami kézműves dolgot csinálok, félek, hogy elrontom.

Ági és a kórustársaim már gyűltek össze a színpadon, ezért én is követtem őket. Határozottan és ügyesen előadtam a többiekkel együtt a karácsonyi énekeket. Az A la huella című dalt ugyan Makka énekelte a dalt, de a furulya szólót én. Habár voltak szépséghibák az előadás alatt (Kicsit komor lettem), de abból tanulok ebből a kórustársaimmal. 
Hihetetlen mennyire színvonalas volt a Klauzál téri vásár! Örültem mikor hazaértem, de ahhoz képest, hogy erős szél fújt, mégis fáztam. Egy kellemes fürdő azonnal kicserélt. Szeretek este itthon lenni. Nem vagyok az a nagyon esti, vagy éjszakai csavargó. Más a nyár, amikor a kedvenc helyemen, a Rákoskeresztúr városközpontnál sétálgatok és gyönyörködhetek a finom meleg esti fényekben.

Tisztára régi magyar filmes feeling volt. Angol nyelvű karácsonyi zenék szóltak, és a bódékban megannyi drágaság volt látható. Engem a hangulatos ünnepi fények érdekeltek. Kissé kényelmetlen volt a menet, mert a hazamenet alatt a koszorú a karomba tartottam, hogy egy simitást elvégezzem.
Másnap a munka után elmentem a DM-be, hogy vegyek 1 csomag adventi gyertyát, és nehezem dugtam be a koszorúba. 
img_20231204_195512_851.jpg

A karácsony a szeretet és az öröm ünnepe. Viszont az adventi koszorú az otthont és a templomot összekötő kapocs. A négy gyertya egyúttal négy fogalmat is szimbolizál: hit, remény, szeretet és öröm.  A három lila gyertya Ádám és Éva (hit), a zsidó nép (remény) és Keresztelő Szent János (szeretet), illetve a rózsaszín gyertya Szűz Mária (öröm) szimbóluma. Nem csoda, hogy még ők is ellágyuló arckifejezéssel gondolnak az év utolsó hónapjára, hiszen december rengeteg csodálatos dolgot tartogat mindannyiunk számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr8518275193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása