A műrepülés alapvetően a különféle trükkökről szól, de azok minőségét egy egyszerű halandónak pont annyira nehéz megítélni, mint egy műkorcsolyakűrt pontozni. Főleg, ha nem is látják az égben eltűnő repülőket.
A budapesti verseny látképének központi eleme a Duna, így nem csak a levegőben, de a folyón is különleges programokra lehet számítani. Hétvégén mindenki lehetőséget kapott, hogy hazai hírességekhez és sportolókhoz csatlakozva élvezte Buda és Pest festői látványát. Ám itt nem értek véget a vízi programok aki a parlament előtt száll majd vízre, és a leglátványosabb trükkökkel igyekeztek elkápráztatni a nézőket.
Minden szem az égre szegeződött, amikor versenyrepülők zúgtak fel az égen Budapest felett. A Red Bull Air Race idei negyedik futamának otthont adó fővárost a sorozat legjobb pilótái vették birtokba: az öt gépből álló formációt nem más vezette, mint a magyar műrepülő-legenda, Besenyei Péter.
Az Air Race 2003 óta létezik hivatalosan – egy évvel korábban pont a magyar Besenyei Péter tesztelte a formátumot , és azóta egy hároméves kihagyástól (2011-13) eltekintve rendezik meg a sorozatot a világ különböző városaiban. Az első évben még csak két futamot rendeztek, a másodikat éppen Budapesten, aztán a sorozat egyre bővült, tízállomásos is volt, mígnem beállt a nyolcversenyes formátumra.
A legstabilabb állomás éppen Budapest lett, csak egyetlen egyszer, 2014-ben maradt ki a sorozatból, idén a tizenkettedik Air Race-t rendezték a Duna fölött.
Martin Sonka győzelmével ért véget a Red Bull Air Race műrepülő-világbajnoki sorozat negyedik, budapesti állomása. Mögötte a Master Class mezőnyében először dobogós francia Mika Brageot és a pontversenyt immár két ponttal vezető ausztrál Matt Hall végzett. Az ausztrál Matt Hall és az amerikai Michael Goulian jutott el a legjobb négybe, ahol a pilóták egymás után futottak még egy kört a végső helyezésekért. Goulian rengeteget hibázott, egy kaput telibe is trafált, így nem volt esélye a dobogóra, ezzel együtt idén már negyedszerre jutott be a final fourba.