Cicus blogja

Így kezdődőtt az újév!

2024. január 03. - Anita cicus

Szilveszter napján volt egy-két fennakadás a blogom miatt! Ugyan vezettem teljesen a blogomat, ám Ben, aki gyakran látogatja az oldalamat, ahogy én is az övéjét, észre vette egy-két dolgot! :(
Az év végén tartott  Benovelas magazin 100. lapszámát ünnepelte, és igen megdöbbentett miattam.
Sajnos így reagált a hozzászólás alapján:

Miért az én mondataimat és szövegeimet írod? nem bántani akarlak, de majdnem ugyanazokat a mondatokat írod le amiket én a saját blogomban. Már nem egyszer figyeltem fel erre. Legyenek saját mondataid, gondolataid. Ez az eredetiség. Esküszöm, mintha kimásoltad volna a saját írásaimat.

Úgy éreztem, mintha visszamennék a 2010-2015 tartó depressziós időszakra, így elhatároztam, hogy bocsánatot kérjek tőle a kellemetlenségért. Ben elfogadta a bocsánatkérést és azt közölte, hogy jó élményeim vannak. Tehát értékes dolgokat csinálom, és ezeket a saját szavaimmal és a gondolataimmal is ki kéne fejeznem.
Anyám egyszer sokszor beszélt erről a fiúról. Melegségéről, autizmusáról... stb., de sajnos sose találkozott vele az iskolában! Ugye neki rosszul esik, ha utánozom a szókincseit, de ősszintén bevallom én nem vagyok tökéletes blogvezető. Én beismerem, hogy lemásolom a bejegyzéseit, de ha nem másolom le, akkor sose tudok vezetni tovább. 

Tisztábban vagyok, hogy az újév nem igazán úgy lett tervezve, amit én szerettem volna. 
December végén ugye tervbe volt, hogy az újév napján kimegyek a Rákoshegyi víztorony előtt, és találkozom az ottani lakosokkal és beszélgetek, de sajnos ez a terv befuccsolt.
Tehát a testvéremmel és a legkisebbik unokahúgommal mentünk megnézni és felmászni a víztoronyba.


416357038_910677874038776_7215441316756092403_n.jpg

Az 1890 körüli években parcellázott, akkor Rákoskeresztúrhoz tartozó, ma Rákoshegynek nevezett terület polgárai a XX. sz. első éveiben úgy döntöttek, hogy vízvezetéket építenek. A Rákos-patak partján, a Malom utca 12. alatt (ma Ferihegyi út 77.) telket vettek, kutat fúrattak, s gépházat építettek. Rákoshegyen a Kossuth Lajos utcában (ma Kép utca 7.) 35 méter magas víztorony építésébe fogtak, az utcákban kiépült a vízvezeték, s még az I. világháborút megelőzően, 1912-ben üzembe helyezték a hálózatot.
A vasbeton szerkezetű víztorony 240 m3-es tartályának alja az utca szintje felett 25 méterrel van, így a torony átlag három bar nyomást biztosított a vezetékben.
A megnövekedett igényt a meglévő vezeték 3 bar nyomáson már nem tudta ellátni, ezért az akkor már állami tulajdonban lévő víztorony kezelője a Fővárosi Vízművek Vállalat úgy döntött, hogy a Rákospatak-parton új, erősebb szivattyúkat telepít, s gépi erővel biztosítja a (6-10 bar-os) víznyomást. A toronyra ezt követően már nem volt szükség.

Fel is másztunk a toronyba és megnéztünk a kilátást! Mindenhonnan jó ránézni, akár a föld felszínén akár alatta.
Tele van gyönyörű csodákkal, ami érdekes dolgot láttam budapestit vagy Budapest körül. Látni lehet közelről a Lisieux-i Szent Teréz templomot, az unokahúgom iskoláját, a testvérem volt iskoláját és a mi házunkat. Távolról meg a Ferihegyi repülőteret, a Pestszentlőrinci víztornyot, és a Budai hegységet. 

414723025_1039459644022433_172836144276009486_n.jpg

Otthon ugye pihentem sokat, és pötyögtem a facen, mikor megláttam a sokkoló hírt! 7,6 erősségű földrengés történt Japánban, ami ez sokkal nagyobb, mint 2011-es pusztítás! Én nagyon sajnálom a lakosokat, bár tudnám mikor lesz vége a rémálomnak. De sajnos bekövetkezett a reptéri baleset is, ahol 379 utas tartózkodott. 

Egy ilyen szerencsétlen újév kezdésre nem számítottam, de legalább egy Assasin's Creed játékra jól esik nekem. 

oif.jpg

Vágjunk bele az idei évbe! 

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6418291059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása