Cicus blogja

Két nap egy helyszínen

2021. október 19. - Anita cicus

Nehéz napjaim voltak mostanában, de már jobban vagyok sokkal. Kénytelen voltam arra, hogy erős maradjak az életem során, mert azt szeretném, hogyha jobbá alakulna a sorsom.

20211019_092545.jpg

Holnap újból elmegyek informatikai oktatásra, ami teljesen szürreális lesz, mint a Tüskevár iskolában. Laptoppal fogom kezelni, hogyan és mit kell csinálnom a géppel. 3x 2 órás a tanóra, úgyhogy nincs vesztegetni valóidőm. Szerencse, hogy sokféle dolgot tudok, használni, csak egyedül az Excellel és az Acces-szel van bajom. Anno a Tüskevárban voltam így, mikor az Informatika tanárral egy nehéz anyagot vettünk. Most így 15 év után 2 órán át próbáltam megfejteni a nehéz anyagok lényegét. És bevált! A szabályok alkalmazása nehézkes, de azt is sikerült részben megértenem. Fáradt vagyok, leterhelődtem ismét! Olyan érzés ez, mintha a kezemben egy nagy tálca lenne, amelyen pezsgős poharak vannak. Azután pedig tartok attól, hogy mindet elejtem, vagyis hogy elfelejtem alkalmazni a szabályokat, a megoldó képletet. Felmondásnál pedig sokszor akadok el akkor is, ha felmondom, hisz az agyam néha visszatartja a megtanult információkat. Ez pedig roppant kellemetlen számomra.

 20210908_165407.jpg

Múlt hónapban elmentem a Millenáris parkban, ahol egyedülálló olimpiatörténeti interaktív kiállítást rendeztek meg. A tokiói nyári olimpiai játékokat 2021. július 23.-augusztus 8. között tartott a Millenáris ezalatt az időszak alatt sportaktivitásokkal, kerekasztal beszélgetésekkel, rekordkísérlettel, az olimpikonok fogadásával, kulturális programokkal töltötte meg a parkot, kiegészítve ezzel a 2021. július 21.-október 10. között zajlott Világraszóló bajnokaink – 177 mesés győzelem interaktív sportkiállítást.

20210908_170213.jpg

20210908_170619.jpg

20210908_170511.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Több mint 300 személyes ereklyéje volt megtekinthető, köztük több mint 60 aranyérem. Számos sportágat a helyszínen kipróbáltak, emellett tematikus programok, különleges szabaduló szoba is színesítették a programot. A kiállítás egyedi élményt nyújtott, hiszen soha nem voltak még egy térben bemutatva az eddigi olimpiák magyar eredményei

20210908_171139.jpg20210908_171706.jpg

20210908_171812.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



20210908_171033.jpg

20210908_171045.jpg

 

 

 

 

 

 

 

20210908_174929.jpg

20210908_171908.jpg

20210908_170649.jpg

Nagyon jól sikerült a kiállítás, aminek félórát kell várni a Liu terstvérek fotózására. Bár most is kicsit mintha elszigetelődtem volna akaratom ellenére. Furcsa volt azon, hogy hogy Tokiói olimpiát hajnaltól délelőttig közvetítette a Közmédia. Fáradtan ültem utaztam haza busszal-villamossal, de nyáron eléggé lehűlt a levegő. Sötétedett és éreztem azt a szokásos pesti, hűs levegőt. Olyan érzésem volt, mint gyermekkoromban, mikor egy hűvös esti órákban 1 napig töltöttem a családommal Budakeszin. Járt az agyam, rengeteget gondolkoztam. A Moszkva téren felszálltam, és 2-es metróval mentem a Örsig, majd onnan a Rákoshegyi busszal haza. Fáradt is voltam nagyon. Készülődnöm kellett a másnapi utazásomra Etele plazaba.

Megynyílt Budapest legújabb (okos) plázája

20210917_122035.jpg


Szeptember 17-én, délelőtt 10 órakor megnyitotta kapuit az Etele Plaza, Budapest legújabb bevásárló- és szórakoztatóközpontja Kelenföldon, az Etele tér közvetlen közelében. Több mint 300 millió euró (100 milliárd forint) beruházási értékű környezetbarát épület egyben Magyarország első okosplázája is. Óriási érdeklődés övezte az Etele Plaza pénteki megnyitását. Buda legnagyobb bevásárlóközpontjának terve 2006-ban született meg, a beruházás gazdasági válságokat és plázastopokat is túlélt, az utolsó szakaszát a covid-járvány nehezítette meg.

20210917_112539.jpg

20210917_112848.jpg

20210917_112427.jpg

20210917_112324.jpg










 

 









Mindkét bejáratánál a főváros leghosszabb és egybefüggő, interaktív LED-falait helyezték fel, az épületben számos USB-csatlakozóval ellátott pad, illetve egy nagyméretű digitális játszószőnyeg is rendelkezésre áll, az információs pultnál pedig egy magyarul is beszélő Pepper robot igazítja útba az érdeklődőket. Az épületben az Óbudai Egyetemen kifejlesztett Ariadné segíti a látássérült és vak látogatókat a tájékozódásba

20210917_114604.jpg

Saját fejlesztésű mobilalkalmazásán és felhőalapú szolgáltatásain keresztül is hozzátesz a vásárlói élményhez, például nemcsak a navigációban és az ideális parkolóhely megtalálásában segít, de a kiválasztott üzletekhez is elvezet, miközben a vevőkre szabott ajánlatokat kínál.

Az Etele Plaza ételudvara is megér egy misét, ahol egyszerre több mint ezer embert tudnak leültetni. A belső étkezőterületen 950, míg a tetőteraszon további 150 ülőhelyet alakítottak ki. A viszonylag magas szám a maga kontextusában már egészen máshogy fest, mert naponta több tízezer vásárló fordul meg.

20210917_113029.jpg

20210917_113316.jpg













Az Etele Plaza igyekezett magát családbarátra profilozni, többek között azzal, hogy

-a gyerekeknek saját ételudvart alakítottak ki gyermekméretű asztalokkal és székekkel;
-televízió és digitális játszószőnyeg várja őket;
-akárcsak interaktív játékok sora;
-speciális baba-mama szobák is rendelkezésre állnak;
-ahogy külön családi mosdók is.

Az Etele Plaza megközelítése - a 4-es metró az 1-es villamos végállomása, valamit a MÁV és Volán - A nyitás napján látott forgalom akár ezt is meghaladhatta, a több mint 90 százalékban bérbe adott üzletek kevés kivétellel.

Nagyon jól éreztem magam a új plázában. Kicsit el tudtam terelni a gondolatom a rossz dolgokról, ill. a nehézségekről. Újult erővel vágtam neki a másnapnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr4816726652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása