Cicus blogja

Tavaszi szél, avagy költészet napja a Hősök terén

2024. április 12. - Anita cicus

422088972_1797389954075435_9006423174062406967_n.jpg

Minden év április 11-ln megtartják a költészet napját! Ez a nap József Attila születésének napja. 1956-ban volt az első ilyen jellegű ünnep, ami nagy sikert aratott. Ezután 1961-ben tartották a következőt és a Magyar Írók Szövetsége javaslatára 1964-ben április 11-hez rögzítették és azóta töretlenül megünnepelik. Ilyenkor szavalóversenyekkel, könyvbemutatókkal, költőtalálkozókkal és irodalmi estekkel rendezik ezt a napot.

Csütörtök délelőtt igyekeztem elmenni a Hősök terére egy nagyon izgalmas költészeti programon. Fél órán keresztül még behangolták a hangszórót és még a fellépők is felkészültek az eseményre. 
Azonban sokat figyeltem a turistákat, hogy megcsodálják a Hősök tere millenniumi emlékműveit. Voltak olyanok, akik közös képek készítsenek. De volt olyan, aki videóra veszik fel.  

Mielőtt elkezdődne a program, láttam egy kellemetlenséget, amiért nagyon megsajnáltam. A csapaton belül két turista úgy eset le, mint a játékkockák. A férfi feje annyira vérzett, hogy mentőt kell hívnia. A hölgy nagyon rengetegszer kért bocsánatot a férfinak és elszégyellte magát. A vezető minden helyre tette a dolgokat. A turistavezetés folytatódott, de egy hölgy helyettesítette.  

420499160_7218557741533470_6981457741032161738_n.jpg

Akik szervézték a programot: Mosolygós Magyarokért Mozgalom! Hagyományaikat azt tapasztalják, hogy minden nép büszkén lobogtatja zászlaját, nemzeti ünneptől függetlenül. Büszkék címerükre, erős identitás tudattal bírnak. Rájuk senki sem mondja, hogy spanyolkodnak, olaszkodnak, őket már az oktatás-nevelésben megerősítik, hogy azoknak vallják magukat, akik, mert nem véletlenül születtek oda.

img_20240411_100922_031.jpg

img_20240411_101726_410.jpg

img_20240411_102101_434.jpg

img_20240411_102551_114.jpg

img_20240411_103629_350.jpg

Olyan előadók léptek fel, ahol nemcsak Pestről, de Jánosházáról, Osztopánról, Csókakőről és Kiskorpádról érkeztek. Nemcsak József Attila verseket, hanem Ady Endre, Petőfi Sándor és saját verseiket előadták.

img_20240411_113845_427.jpg

img_20240411_115138_6.jpg

Fellépett többek között Komáromi Pisti (Dalszerző, előadóművész, Krúdy Irodalmi, Pro Arte és Radnóti Dijas, a Magyar Kultúra Lovagja.) és Varga Tamás. (magyar színművész, szinkronszínész.)  

 Az előadás végén nem maradhatott a közös kép Varga Tamásról! 

img_20240411_115234_541.jpg

 

r_4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varga Tamás  megismert engem, mióta sokat gyűjtöm sztárokat és feltöltöm a  facen keresztül. Megkérdezte tőlem hogy hány sztárt gyűjtök összesen, erre én azt mondtam neki nagyon sok! Nagyon kedves volt hozzám. Örülök hogy személyesen találkoztam Akuval!

1946. szeptember 3. –án Budapesten ,
magyar színművész, szinkronszínész.
Pályáját 1970-ben az Egyetemi Színpadon kezdte, majd a 25. Színház tagja lett. 1976–1978 között a veszprémi Petőfi Színházban szerepelt. Öt évadon át a szolnoki Szigligeti, négy évig pedig a Miskolci Nemzeti Színházban játszott. 1987–88-ban a Jurta Színház színésze volt. 1989-től szabadfoglalkozású művész.
Számtalan magyar és külföldi filmben játszott. Rendszeresen szinkronizál (hangját kölcsönözte többek között az Apáca show-ban Bill Nunn-nak, Az angol betegben Peter Rühringnek, a Star Trek: Az új nemzedék című sorozatban Worf hadnagynak és több mint harmincszor Danny Trejónak), illetve alkalmi produkciókban is játszik.
Önálló estjei, a "Jazz+próza", Charlie Parkerről, és az "Alkalmak, ha zengenek..." (versek zenével) évek óta műsoron vannak.
Feleségével és két fiával Nagykovácsin él 1994 óta. A település kulturális életében gyakran vállal szerepet – rendezvényeken műsorvezetőként, közreműködőként, az ünnepi alkalmakat fellépéseivel, versmondásaival színesíti –, amiért 2012 szeptemberében Nagykovácsiért Emlékéremmel tüntették ki.

Én nagyon szerettem volna előadni egy-egy saját verset a Nem Adom Fel alapítványnak, de lehetetlennek tartják, hiszen temérdek munkával és 2 zenekarával színesítik. Én nem foglalkozok velük, mert olyan egoizmus életüket élik, hogy teljesen megfeledkeznek rólam. Az én világom nemcsak rajfilmvilágom, hanem sztáréletem. Úgy ismerjenek engem, mintha rajongnának. Néha próbálok úgy meglenni az emberek mellett, hogy ne csalódjanak bennem. Ha valaki rosszat feltételez rólam, az rosszul esne. Nagydolog hogy egy ismert ember szeret engem és tetszik neki mindaz, amit csinálok. Ági is sok hasznos tanáccsal látott el az énekekkel során. Nagyon szeretem őt is, csak keveset látom.

A bejegyzés trackback címe:

https://cicusblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr518378189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása